serdecznie zapraszam na moje pierwsze candy!

niedziela, 15 kwietnia 2012

Kwiaty, rabaty i inne ogrodowe/ rozmnażanie tulipanów.

Tulipany! zaczynałem od sadzenia ok. 15 tulipanów u mojej siostry przed domem... jednak z roku na rok kolekcja się rozrasta, przybywa coraz więcej nowych odmian, kolorów :) W tym roku już u siebie na działce posadziłem blisko 200 tulipanów (których zdjęcia pojawią się jak tylko zaczną kwitnąć) u mojej siostry jest juz ich ok. 500 :) W ubiegłym roku zaczęliśmy również sadzić u mojego brata- skromnie dwa koszyczki, ok. 20 tulipanów.
Rozmnażanie tych przepięknych kwiatów jest bardzo proste, wystarczy sadzić je w odpowiedniej odległości od siebie, aby cebulka mogła swobodnie rosnąć, a w momencie gdy kwiat przekwita trzeba obciąć mu "główkę" ;P cebulka swobodnie rośnie i tak z jednego tulipana po roku pozyskujemy juz kilka... jednak jest małe ale... trzeba je wykopywać co roku i koniecznie sadzić w koszykach. Tulipany nie sadzone w koszykach i nie wykopywane "uciekają w ziemie" więc stają się coraz gorsze, mniejsze aż zanikają. Trzeba tez pamiętać o odpowiednim zaprawieniu cebulek w stosownej chwili środkiem grzybobójczym.

Mam nadzieję, że przyda się komuś mój dzisiejszy post, ale będąc na działce pomyślałem, że muszę się pochwalić moimi tulipanami!

Tu moje pierwsze nasadzenie ;)

5 komentarzy:

  1. Śliczne tulipanki. Czekam niecierpliwie na Twoją "kocią rabatkę" ;) Koniecznie dużo zdjeć zrób!!!
    Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  2. wiosna, wiosna...wiosna ach to Ty....pozdrówki...

    OdpowiedzUsuń
  3. wspaniałe :)
    tulipany to moje ulubione kwiaty :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Witaj :) Może Cie zainteresuje takie wyzwanie, znalazłam własnie i odrazu pomyślalam o Tobie :)

    http://craftartwork.blogspot.com/2012/04/moj-wiosenny-ogrod.html

    Pozdrawiam.

    OdpowiedzUsuń
  5. Witaj, coś znów nam gdzieś znikłeś.. Piękna pogoda więc pewnie siedzisz w ogródku wśród pięknych rabatek, cudnych kwiatów i zieleni.. :)
    Pozdrawiam i zapraszam na urodzinowe candy.

    OdpowiedzUsuń